Oma blogiluettelo

perjantai 27. helmikuuta 2009

KP5 jälkeen KP1 mutta milloin?


Katso tarkkaan K5D qsl-ohjeet, vaihtoehtoja on tarjolla useita miten menetellä, mutta yleisenä huomiona on sähköisten vaihtoehtojen määrä, viimeisenä LoTW jakelu 2010. Kyllä tuon qson määrän kuittauksissa on syytä huomioida valtava työmäärä jos kaikki etanapostilla tulisi ja lähtisi. Tässäkin on siirrytty uuteen aikaan ja palveluihin, joista voi valita itselleen sopivan.

Olkoon vaihtoehto mikä tahansa, on heitä syytä muistaa myös selvällä rahalla. Nämä menee K5D projektirahastoon, ja olen melko vakuuttunut, kertymällä on suuri vaikutus myös tulevan KP1 pedition suunnitteluun, aikatauluun ja toteutukseen. Kysymyksessä saattaa olla saman tapainen maihinnousu ja toteutus, jos vain rahoitus saadaan kuntoon. Matkaväsymyksen pituus riippuu varmasti rahoituksesta, jos nykyisillä operaatoreille jää omaan pikkiin selvästi enemmän kuin alussa kaavailtiin, voi uudella reissulla mukana olo jäädä taka-alalle.

Tuntematta mitenkään nyt toteutettua, näin ulkopuolisen silmin, näytti siltä että se helikopterin käyttö oli heillekin yllätys ja lisäsi kustannuksia olennaisesti. Muuten olisi aikataulu mennyt ihan sekaisin ja pahimmassa tapauksessa qsot jääneet pitämättä, jos merenkäynti ei olisi ollut sopiva, paatilla rantautumiseen ja aika olisi mennyt sopivan sään odotteluun. http://www.kp5.us/

Isojen poikien leikkipuistossa jyrisee ja pauhaa:
http://www.duuniauto.fi/artikkelit/article236795.ece?s=u&wtm=da-24022009

73, Pertti OH5TQ
pertti.oh5tq@ gmail.com

Ei kommentteja: