Oma blogiluettelo

maanantai 29. syyskuuta 2008

Navassa kuumetta



Melkein oli Navassa äänessä sunnuntaina ilta päivällä 30 m cw:llä, kutsua oli jo kahdesti arvottu, esin oli JP1L, toiseksi WP1L josta minulle tuli hälyt koska Navassa puuttui tuolta bandilta. Lopullinen kutsu oli arvonnan jälkeen WP4L. En edes koko bandia kuunnellut, aavistin tuon loppu tuloksen ja heti vihjeen tulon jälkeen kysyin dx-clusterilta " sh/dx on 30m " ja näin vastauksen.
Laitoin vihjeen:
DX de OH5TQ 10100.0 WP1 = Navassa, gud news
Johon tuli heti korjaus:
DX de K9TF: 10105.00 WP4L
Johon taas joku minua piratisoiden
DX de OH5TQ: 10105.4 WP1L tnx new1 NAVASSA!!
Ja seuraava
DX de SP2GUV: 10105.4 OH5TQ dream...
Ja taas joku minua piratisoiden:
DX de OH5TQ: 10105.4 WP1L 28-Sep-2008 1147Z THE LAST ONE FOR ME!!
Vahinko ettei nuo piraatti spotit menneet DX-summitille olisi ip-numerot olleet heti näkyvissä.

Maanantaina heti aamusta pöllähti A92GE kutsua käyttävä asema 10107,0, ainakaan minun lokista ei vielä A9 löytnyt 30 m bandilta, ei kait monilta muiltakaan koska kutsujia riitti. Operointi oli kuitenkin kumman katkonaista, välillä oli useiden minuuttien taukoa ja taas asema ilmestyi taajuudelle.
Olin SAC vuoksi tehnyt uusia kytkentöjä kokseihin ja WARC bandien koksit olivat siinä jääneet osa jopa maston juurelle, joten nopeaa breikkiä ei ollut mahdollisuus tehdä. Siis A9 ei ole vieläkään lokissani, ei edes yritystä qsoon ollut. Jos kyseessä on aito asema, on bandi tuollakin vapautunut harraste käyttöön. Ja asema tulee uudestaan varmasti ääneen, jos kyseessä oli piraattia, kyllä senkin kuulemme lähipäivinä. http://www.qrz.com/callsign/A92GE

Huomasin että huomenna tiistaina on Rogerin nimipäivä, nimen olen kuullut usein bandilla. Taitaa olla suosittu nimi.

Ei kommentteja: