Oma blogiluettelo

keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

Valmiina Walliksen valloitukseen 12m bandilla




FW5JJ Wallis Isl

Olin taas aamulla valmiina Walliksen valloitukseen 12m bandilla, joku päivä sitten sain 10m bandilla yhteyden Toiveet oli korkealla, skypellä olin jo hänelle viestittänyt että olen 24960 qrv,  linukka lämpöisenä ja antenni oikeaan suuntaan. Hänellä pyöri 20m EU rtty pileuppi hyvin, ei muuta kuin kärsivällisesti vain odottamaan, milloin hän joutaa sieltä pileupin pitämisestä skedille. Sieltä tuli kysymys, onko SP vain LP keliä? 20m keli oli silloin pitkäätietä. Vastasin että minulla on antenni SP suuntaan, ellei mene, kokeillaan LP, aloin kutsua ja sieltä pihinästä hänen ssb signaali oli luettavissa, 55 annoin ja hän minulle antoi 58 jonka kuittasin.

Oli hetken hiljaisuus tuli uusi  kysymys, miten olisi 12m  cw yhteys, sehän sopii minulle taajuus 24908. Nyt signaali oli noussut mittarissa s5, hyvin luettavissa, kuulemma hänellä vain 20 w tehoa, todella hyvin tuli. Jean FW5JJ tekee skediä skypellä, tekstiviesti osiolla. Keliä on aamupäivisin sinne 10 ja 12 m, minulla lyhyttätietä, mutta 15,17 ja 20 m kannattaa kokeilla myös pitkäntienkeliä. Tämä tapahtui aamulla 0700-0710 utc välisenä aikana.

http://www.qrz.com/db/FW5JJ

NA-189; XE1; Nayarit/ Jalisco State group:

 A group consisting of Alejandro/XE1FAS, Benjamin/XE2AU, Juan Manue/XE2AI, Ismael/XE1AY,
     Jorge/XE2AMS, Juan/XE2AY, David/XE1REW, Gustavo/XE1KKK, and
     Enrique/XE2AA are going to activate Cocinas Island as XF1T. QRV
     March 14 to 17. QSL via IT9EJW, OQRS via ClubLog.

OC-204; YB4; Enggano Island: Imam/YB4IR/p tänään oli oli äänessä 15 ja 20m cw:llä

 intends to activate Enggano from the 12th to the 18th as YB4IR/p. QRV on 40-10m, QSL via LoTW
  and YB4IR (d/B).

De OH2KIF HAM viikko 11

 
digiä tulossa:
 
15-22.3              Cayman Is.       ZF2MT               By W4VAB; HF; CW PSK31; QSL also OK via eQSL
15-22.3              Norfolk Is.        VK9NF               By NL8F; mainly digital; may use VK9N/NL8F
 
73, Pertti OH5TQ

Ei kommentteja: