Oma blogiluettelo

tiistai 14. maaliskuuta 2017

Pilkkuja nolla - Afrikan asemia useita tarjolla helposti


Aurinkoisia keväisiä aamuja ollut tarjolla
Sisälmys:

Loppukuun dx-retkeläiset IOTA Honour roll 2017
Timon OH5KW Etäohjaus
Kalakukkoja jaossa Pääsiäisenä
Suomalaisen tiedonvälityksen historiaa
Paikallinen ongelma mastoni juuressa


Loppukuun dx-retkeläiset

http://www.dx-info.de/monthly_overview.php

IOTA PERFORMANCE LISTINGS A. THE HONOUR ROLL 2017 

Tässä 763 aseman listauksessa löytyi vain kaksi OH-asemaa.

Listan kolmen kärki tasatuloksin

(1) 9A2AA 1118
(1) I2YDX 1118 
(1) I8ACB 1118 

(98 )OH2BLD 1063
(369 )OH2BCK  889

https://www.rsgbiota.org/honourroll/iotamhr2017a.pdf

Timon OH5KW aseman etäohjaus
Pidin perinteisellä CCF/OHDXF -risteilyllä esittelyn etäohjatusta asemastani Korialla. Otin mukaan salamasuojauksen ja maadoituksen. Tärkeää kun asema on päällä koko ajan. Ainakin johdot ovat kytkettyinä. Lopuksi on esittelyssä erilaisia radioita ja tapoja etäkäyttää niitä eri laitteilla. https://youtu.be/ze8GkOTfrl0
OHDXF CCF Cruise 2017 Fully Remote SDR station OH5KW

Amateur Digital QRP OH8STN

http://digitalqrp.oh8stn.org/sample-page/

Kalakukkoja jaossa Pääsiäisenä 

Kalakukko-kilpailu järjestetään tänäkin vuonna perinteisesti toisena pääsiäispäivänä, eli 17.4.2017

SSB: Maanantai, 17.4.2017, 07:00-08:59 UTC (10:00-11:59 SA)
CW: Maanantai, 17.4.2017, 10:00-11:59 UTC (13:00-14:59 SA)
RTTY: Maanantai, 17.4.2017, 13:00-13:59 UTC (16:00-16:59 SA)

http://oh7ab.fi/wp-content/uploads/2017/03/kalakukko2017.pdf

Säännöt:


http://oh7ab.fi/kilpailu/kalakukko2017/

Kilpailun järjestää tänä vuonna Pohjois-Karjalan Radiokerho ry. OH7AB.

Tervetuloa workkimaan !

Terveisin,
Panu OH7CW


(Olkaapa tarkkana, oliko OH vai OF asema jonka työskentelit)

Suomalaisen tiedonvälityksen historiaa

http://areena.yle.fi/1-3762977

Paikallinen ongelma mastoni juuressa



Olisi pitänyt käydä maston juurella useammin talven aikana nyt piti sulatella pientä jääkuorta. Koksin kääntövarana ollut lenkki oli pudonnut asetuksestaan maston juurelta maahan ja jäänyt sulanneen lumen ja pakkasöiden seurauksena jääsisään, eikä maston kääntämisen tarvittavaa liikkuma varaa ollut. Onneksi jatkoliitos maston juurella petti, ja pelkällä uuden tinaamisella pääsin. Jään sulattamiseen meni runsaasti aikaa, eikä auton sisätilalämmitin ollut kovin tehokas. Oikea lämpöpuhallin piti hakea, sillä on kokeeksi joskus grillihiiletkin syttyneet. Nyt on taas 80m dx-dipoli maston haruksina toimintakunnossa.

73, Pertti OH5TQ
oh5tq@sral.fi

Ei kommentteja: