Oma blogiluettelo

torstai 28. elokuuta 2014

Pientä aktiivisuuden nousua, on omassa lokissa selvästi



3D2 Fiji

Ahkerasti nyt äänessä usealla asemalla ja bandilla.

http://www.dxcoffee.com/eng/2014/08/10/3d2ac-3d2co-3d2lj-3d2tr-island-of-taveuni-oc-016/

RI0X iota AS-064

Olen kovasti odotellut vihjeitä  24 päivältä on, tietojeni mukaan he eivät edes silloin olleet saarella, joten piraatti ollut asialla.En tosin ollut silloin radioiden äärellä, joten odotus jatkuu.Tänään kyselin dx-clusterilla, onko tietoa asemasta ?Saamassani talkissa väitetään että asema olisi eilin 26 päivä klo 22 utc tullut ääneen, mutta ei yhtään vihjettä ole ilmoitettu ainakaan tuolla kutsulla dx-clustereille.
Tänään 27 pv aamupäivällä tuli vihje ja alkoi pileuppi pyöriä ja vihjeitä suorastaan sataa, taajuus oli14040. Hyvin täältä mahtui sekaan, kaikki kelpasi. Kuulemma ovat 3 päivää vai äänessä.

VK5CE/8 iota OC-173

Lokissa,  0740 utc aamulla 20m pitkäätietä, tuli hyvin, EUta ajoi.

CY0C täsmä aktivointi

One-Day DXpedition to Sable Island
September 08, 2014

1330-2130Z

http://www.cy0dxpedition.com/

Saksalainen Most -Wanted lista 2013

http://www.dxhf.darc.de/~toplist/public/mw2013.html



De OH2KIF HAM vinkit vko 35

käytettyjen putkien elvyttäminen, paistaminen yms. viimeisenä keinona:

http://www.radiohistoria.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1396978144/0


 
digiä:                 
 
26.8-2.9             Mariaanit          KH0                     By OZ0J as KH0/OZ0J fm Saipan I (OC-086, USi NI002S, WLOTA 1333, QK25uf); 80-6m; CW + digital; QSL OK via OZ Buro or direct
2-9.9                   Palau                  T8                        By OZ0J as T88VW fm Koror I (OC-009); 80-6m; SSB CW + digital; QSL OK via OZ Buro or direct


Vaaralliset saaret Spratly, myös DXCC maa

Spratly, vaaran saaret. Kuinka Etelä-Kiinan meren pääosin asumattomasta saariryhmästä on tullut Kiinan ja naapurimaiden kiistakapula? Spratlya ympäröivän meren pohjasta löytyy öljyä ja kaasua. Alue on tärkeä myös Aasian rahtilaivaliikenteelle. (U)

Muutamilla pedioilla ollut paljon häirintää operaation taajuuksilla, onkohan syynä juuri nuo kiistat. Muistaakseni sinne pyrkivälle pediolle menevä huvialus on ammuttu tuleen ja siinä menehtyi ainakin yksi saksalainen operaattori, vuosikymmeniä sitten. Olisko ollut tosiaan 1980 luvulla.

http://areena.yle.fi/tv/1887948

Vesisade ja urissa autoilu

Olen selvästi huomannut itsekkin omasta ajosta, teiden urissa ajaminen on selvästi vähentynyt asfalttiteillä koska siellä on vettä, ei sitä ehdoin tahdoin halua kokeilla vesiliirtoa. Niin näyttää tekevän muutkin, jommalla kummala puolella uria ajetaan kiltisti. Kuivalla kelillä vaan siellä urissa ajetaan, no onhan se turvallisempaa, ei vahingossakaan lipsu ojaan. Luulisin sillä olevan tienpinnan kulumisella on merkitystä, miten me ajamme. Leveäkaista teillä se pitäisi näkyä selvästi, liekö asiaa tutkittu. Tosin siellä usein on 100 km  rajoitus, osa pelkää noilla nopeuksilla ojaan ajoa ja ajaa kuin niitä sääntöjä ei olisi, tai ainakan ne ei minua koske.

Täällä meillä 4m leveän yksityistien joka tietysti soralla, samoja ajolinjoja tarkasti noudatten huomaa miten tien pintakerros siirtyvän reunoille, aika nopeasti. Mikä siinä on että  täysin samoja ajolinjoja pitää ajaa kuin ne edelliset. Meillä tuo tien leveys sanelee reunaehdot missä ajetaan, tieltä löytyy tieltä kuitenkin hyvin vähän käytettyjä alueita, ja kysymys on 30km nopeus rajoitetusta tiestä. Me itse omilla ajolinjojen valinnalla, päätämme millä kustanuksilla pidämme yksityistien pätkää yllä.

73, Pertti OH5TQ
oh5tq@sral.fi
 

Ei kommentteja: