Repoveden kansallispuisto 2011
DX de JA0PAN: 21081.2 EP3SMH Wow!! $9+1IRC for SASE 1235Z
www.qrz.com/db/ep3smh
Tässä esimerkki asemasta jota vihjataan, mutta tietoja ei Google löydä, eikä taajuudella kuulu asemasta mitään muita kuin kyselijöitä, onko taajuus varattu. LZ1AEY ei vastaa talkkeihin. Vaikuttaa että E3DQ oli vastannut LZ1AEY cq tai heillä ollut skedi. Tai tämä vihje vain suurta bluffia, jonka tarkoitus oli saada itselle vasta-asemia.
14019.0 E3DQ 27-Jun-2013 1537Z TNX Vadim -73! LZ1AEY
E3 DXCC: 348 ITU: 48 CQ: 37 LL: 15 0 N 38 0 E (E3, Eritrea-E3)
14019.0 RD3BW 27-Jun-2013 1549Z TNX Igor -73! LZ1AEY
Ilmoja on pidellyt
Ukkosta kovasti ennustettu, täällä Kymijoen latvajuoksulla jyrisi ja muutaman räpsyn sähköt antoi, ei muuta. Näytti että isompia paukkuja ei tänne sattunut - hyvä näin.
Näillä helteillä olen keskitytty viileänä pysymiseen, se on onnistunut päivisin noin kolmen tunnin välein järvessä käynnillä, pienen tuulenvireen kuivattessa ihonpintaa.
Täytyy myöntää että huoneistoon johon ei saa edes läpivetoa, koneellisesta viilennyksestä puhumattakaan, on varmasti tukalat olot. Ellei nukkumineenkaan vielä onnistu, alkaa pian korvien välissä kiristämään ja tiet on täynnä kiukkuisia kuskeja.
Autojen toimiville ilmastoineille antaa nyt arvoa, omassa Saabi vanhuksessa sellainen on, piti vain viikolla huollattaa ja uutta (R-jotain) ainetta meni lisäykseen.
Miten sitä on ennen tultu toimeen autolla ilman ilmastointia. Muistan muutaman työkeikan vuosien takaa jossa olen perjantaina työviikon loputtua ,t-paita ja shortsit jalassa kävellyt suoraan autosta järveen, niin oli mittatäysi hellettä ja viikon viimeistä työpäivää.
Kyllä helpotti, se kiristys korvien välissäkin..
Paikallinen lehti haastatteli paria somalia, joista toinen sanoin vaihtavan näin kesällä huivin väriä vaalempaan. Muuten ei paikallinen kesä kuulemma aiheuta heille toimenpiteitä.
Linkki
Miksi emme käyttäisi luottamusinnovaatioita lakien sijaan?
Tehtiin kokeilu, jossa ”peltipoliisi” rekisteröi kaikki tietyn paikan ohi menevät autot. Ylinopeutta ajavat saavat sakot aivan normaalisti mutta heidän maksamansa sakot muodostavat potin, joka arvotaan nopeusrajoituksia noudattaneiden kesken. Tämä idea kommunikoitiin autoilijoille laajasti ja huomattiin sen vähentävän nopeuksia tavalliseen päivään verrattuna merkittävästi. Jälleen kerran hieno oivallus, joka perustuu muuhunkin kuin pakkoon ja säädöksiin.
http://www.tekniikkatalous.fi/blogit/innovaatiot/miksi+emme+kayttaisi+luottamusinnovaatioita+lakien+sijaan/a910444?s=u&wtm=tt-27062013
Anssi Tuulenmäki toimii Aalto-yliopistossa monitieteisen tutkimusryhmän vetäjänä ja MIND-innovaatiokoneiston Yli-innovaatioaktivistina. Suomen lisäksi Tuulenmäki on tutustunut innovaatioympäristöihin vierailevana tutkijana/ professorina Kiotossa, Stanfordissa ja Barcelonassa. Häneltä on ilmestyi viime vuonna kirja Lupa toimia eri tavalla.
www.mindspace.fi
73, Pertti OH5TQ
oh5tq@sral.fi
http://tupala.mine.nu/oh5tq
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti